Sam 1 år!

Den 3/5-2010 runt kl.21-23 la vi plattorna som växthuset skulle stå på, och jag skulle promt hjälpa till att bära.


hoppade i säng runt 00 och vaknade 04.20 (4/5 2010) av att de gjorde lite ont i magen, och de där onda fortsatte lixom och gick inte över, efter ca en timme gick jag upp och skulle ta nått att äta, men precis som ja öppnar kylskåpet så "kissar" ja på mig. Då kom första tanken, Aha, kan det vara värkar och just vattnet som gått :) Jag ringde då till förlossningen och dom tyckte att vi skulle komma in på kontroll just för att vattnet gått. Men vi hade ingen bråska så att klä på sig och äta frukost skulle vi hinna. Jag gick upp och väckte Alex och sen ringde jag mamma.

klockan var typ 6.30.
Elin- kommer du snart eller?
yrvaken mamma- va?
Elin- vi ska åka in nu.
Mamma- ska bara klä på mig!
Efter kanske 15-20 var hon hemma hos oss :)

Vi tog det lungt, fixade de sista med väskan, åt frukost och kom fram till att detta bara var en undersökning och att vi ville hem igen. mamma skulle iaf ta Alfons till dagis och leka med Leah, så fick vi se vad som skulle hända sen. Men vi förberedde även på hur de skulle bli om vi blev kvar.

ca 7.30-8 var vi inne på förlossningen på koll och dom tyckte att jag hade så ont att vi skulle stanna. Allt gick bra och min bästa kompis kom kl 13, lustgasen! :)


runt 15 fick jag epudral. och det var bara att lära sig andas och vänta. efter att ha velat gå hem några gånger och skita i allt, svurit åt narkosläkaren och grinat för att de gjorde så grymt ont, och dessa sköterskor som tyckte att ja skulle sitta på nån j*vla boll eller upp och gå för det var bra, gå själv för F*n tänkte jag, så var det ju bara att inse att hur ont de än gör så ska han ju ut!

runt 22 sa dom att nu så är det snart dax, men vi fick vänta enda till 00.20 (5/5)!

DÅ fick vi vår underbara lilla Sam  2010-05-05 kl 00.20! 50cm lång och 3295g





Sam Alexander Kohlin


Tänk att det har gått ett år sen dess! Tiden bara rinner i väg och lilla prinsen bara växer och utvecklas! Man blir varm i kroppen av att bara se honom! :)




Fick en urgullig bild på honom efter badet idag! :)


Älskar dig mammas lilla älskling!!!

// Elin

Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis lillprinsen på din första födelsedag! <3

Stooora kramar från farmor

2011-05-05 @ 10:15:31
Postat av: Morfar

Grattis en gång till.

2011-05-05 @ 16:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0