båt och mumindalen! :)

I Söndags åkte vi och hämtade Alfons :) då stannade vi och handlade lite snabbt och Leah kom hem med ett par super snygga stövlar :)

i Måndags vart det tvätta det sista och ner på stan en snabbis.

sen i Tisdags var det bara att kolla så allt vi skulle ha med, kom med och Annas stackars resväska var super full :) men iväg kom vi iallafall och på bussen till stockholm kom vi :)

Efter 1,5 timme på bussen kom vi äntligen fram :)

Nu skulle vi ju bara hitt på nått i ytterliggare 1 timme och 15 min innan vi fick gå på båten!

Leah åt vindruvor :)

vi tittade på båten vi skulle åka

När i ställde oss i kön var alla ungarna trötta och jätte svettiga då det var super dålig luft. Så Alfons var trött, Leah och Linn ville inte sitta still! Leah började mosa och kasta vindruvor, en hamnade lite fel :)

Sam var den enda som var nöjd och låg och tittade på sina leksaker :)

När vi väl kom på båten gick Angelica och Kim och åt buffen, så vi gick och lekte i ett litet lekrum :)

nu åker båten!

Vi gick ut och kollade när vi åkte och åt våran picnic vi hade med :)

Sen kollade vi in hytten

Vagnen gick ju inte in om man inte fällde ihop den så Sam fick vänta utanför

Men stod den utanför hytten kom typ ingen förbi eftersom gångarna är smala och vagnen bred, vilket slutade i att vi inte var så mycket i hytten :)

Vi mötte upp med Angelica och Kim, tittade runt lite och slutade sen i ett stort lekrum :)

Mumin och Lilla My kom och skulle läsa godnatt saga :)

efter sagan fick man krama Lilla My och Mumin,
Lilla My fick kram av Leah men inte Mumin :)

Alfons sa att han skulle krama Mumin men när han kom i närheten vände han om och sprang åt andra hållet :)

Vi gick ut och tittade på solnedgången :)

När kl vart 23 var det dax att sova, vi skulle nämligen äta frukost kl 5 och gå av båten kl 6 :/

Till frukost åt kidsen äppeldricka, paprika, skinkbitar, munkar, äpple, fil och liiiite smörgås :)

Avgång!

Vi gick en promenad på en timme innan vi kom till vårat hotell (vi kom fram till att vi tar bussen tillbaka). Men när vi kom dit säger dom att vi får checka in kl 13! så det var ju bara att ställa in väskorna i bagagerummet och sen gå ut och vänta på mumin bussen!

Och den bussen var ju inte det lättaste! Vi trodde det skulle vara en turistbuss som tar många vagnar eftersom det är många vagnar som åker till mumindalen, men nej då, en helt vanlig stadsbuss! så det var ju bara att stå som packade sillar där inne, tur att den stannade vid vårat hotell först eftersom syskonvagnen skulle in!
Precis när vi skulle gå på bussen började det regna men när vi gick av slutade det :)

Framme!

En glad Sam som skulle in på Mumindalen :)

Det åskade när vi gick in men under hela dagen slapp vi regn och det blev till och med soligt :)

Vi gick en sagostig och fick följa en berättelse som stod längs vägen :)

Leah är lilla my :)

Alfons som sol

Sam som lilla MY

Sam och Leah i varsitt hörn :)

Lilla My

Vi var in i Mumins hus

Efter Mumins hus var det dax för mat, var inte mycke utbud men pasta bolonese vart det :)

Sen vart det för mycket för Alfons och han fick låna vagnen en stund och vila :)

Alla skulle måla :)

uppträdande

Efter att vi sett allt på mumindalen och Alfons köpt sig ett muminparaply och Leah en mumintröja så gick och skulle åka båt till sjörvar ön som låg i närheten. ja Linn köpte hårspännen och en tröja hom med :)

Nu tog vårat batteri i kameran slut :( men det var några hinderbanor till som låg längs stigen och så såg vi 2 grisar och lite höns :)
jag måste säga att Mumindalen var helt okej och vi var där mellan ca 10- 16.30 men jag trodde ändå att det skulle vara lite mer saker och lite större.

Kim hade kört över sin stortå med deras resväska så han kunde knappt gå och hade jätte ont så vi tog det i hans takt. när vi gjort allt på sjörövar ön så åkte vi båten tillbaka och sen gick vi till muminbussen och skulle åka tillbaka till hotellet :)

väl tillbaka på hotellet var det nått krångel och ett av våra rum var borta, men det fanns lediga rum så det var lungt men iaf :/  Leah var trött så hon fick en flaska välling och vilade en stund. Sen vart det dusch och påklädning, för vi skulle gå till en vikinga resturang och äta :) Det var jätte fint där och vi fick ett helt eget rum :)

våran mat

Alfons åk kyckling, pommes och blåbärs sås, hans grönsaker satt på ett litet plastsvärd :)

Det var jätte mysigt där inne, men självklart så fick jag ju inte äta i fred. var enda måltid denna resa så har Sam vaknat precis när jag ska äta så jag har ätit samtligt som jag anmmat var enda måltid :/

Efter resturangen gick vi till baren i hotellet och Alex och Kim tog varsin drink/öl, vi köpte chips och Alfons fick en glass så alla var nöjda och vi hade en mysig kväll. Men det var samma som kvällen innan, vi gick och lade oss runt 23-00 eftersom vi skulle åka bussen till båten 6.12 (båten avgick kl7.15) Så det vart ingen semester med sovmorgon heller :)

Leah och Alfons hittade en bil som dom lekte med i terminalen i väntan på att vi skulle få gå på båten.

Vi åt frukost när vi kom på båten och sen vart det en tur ner till stora lekrummet :)

Sam ville också leka i bollhavet :)

Alfons hittade några kompisar i lekrummet och dom hade ett helt projekt framför sig. dom skulle nämligen få in så många bilar som möjlig in i mumins hus :)

jobbigt att leka i bollhavet :)

Vi gick sen vidare och kollade in taxfreen och handlade lite. det vart att gå till hytten med allt och strosa runt en stund för kl 13 skulle vi äta. Vi gick upp på Soldäck och kollade runt lite , vi såg massor med små öar som hade vindkraftverk

Super gott med lunch var det! Leah åt nudlar och köttbullar, Alfons åt potatis och köttbullar och sen pannkakor och sylt. till efterrätt vart det kakor, chokladpudding och frukt :)

Efter lunch var Alfons och Alex i hytten en stund medans vi andra strosade runt lite. När vi kom tillbaka hade Alfons somnat med en krita i handen *ler* Förstår honom, inte fått en ordentlig nattsömn på 2 dar och det hade ju varit händelserika dagar med massor av intryck, Leah var likadan och somnade stup i kvarten i vagnen :)

När vi var runt och strosade köpte jag en "älskling" mössa till Sam och såg att det fanns i Leahs storlek så var bara tvungen att köpa en till henne också :)

Efter att Alfons vaknat igen vart det en stund i lekrummet men dom stängde så vi fortsatte till det lilla lekrummet :) Leah tröttnade och vi gick iväg till ett muminuppträdande medans Alex och Alfons var kvar i lekhörnan. Angelica och Kim hade gått för att fixa en flaska välling till Linn innan vi skulle gå av. Leah var så söt där hon stod och dansade till musiken och tittade på mumin och lilla my :) Sen traskade vi alla bort till hytten för att möta angelica och kim och för att hämta väskorna och försöka få en hiss ner så vi kunde komma av båten :)

Vi kom av båten 18.15 och bussen skulle gå 18.45, självklart regnade det så det var bara att springa bort till bussen, Alfons gick och satte sig, Angelica tog in Linn, jag Sam och Kim Leah medans Alex fällde ihop vår vagn :) men in kom vi och resan hem var lugn. Alfons ritade och sjöng, Leah satt och tittade ut, nästan somnade och Sam sov hela vägen :) sen möttes vi av mormor, morfar och Emelie på stationen. Morfar hade kört ner våran bil åt oss men eftersom vi är 5 så fick ju han inte plats i bilen sen, så han åkte då med i mormors bil, krångel :) dom körde iaf hem våran väskan för den fick inte plats i bilen med syskonvagnen. Och vi åkte och köpte mat för vi hade inte ätit sen lunch kl 13. Det vart mat och sängen när vi kom hem!

men en jätte trevlig resa och vi hittade på massor med skoj! :) Alfons tycker vi ska åka båt idag igen :)

Berga

Förra måndagen satte vi oss i bilen och åkte ner till Berga :)
Vi stannade några gånger, fika, handla och lunch :) Vi kom väl ner runt 17.30 ungefär. Och då ville varken Leah eller Sam sitta i bilen! :) Det första Leah såg var poolen :)

Bad med Sandra och Emelie :)

Linda ville också vcara med och bada :)

Evve, Sam och Jenny skippade badandet :)

Jenny, Krister (uppe på trappen), Fredrik och morfar

Leah fick en klänning :) Sam fick 3 bodys men dom är lite stora så han får vänta lite innan han kan ha dom :)

På tisdagen åkte vi in till Kalmar och shoppade, här har vi utsikten från parkeringen :)

vi var runt till 3 olika köpcentrum, dom låg lixom inte i centrum allihop så vi fick bila imellan dom. Tog nästan hela dagen att shoppa så när vi kom hem igen vart det mat och sen läggdax för Leah :) dom andra sjöng singstar men jag totalvägrade *ler*

På Onsdagen var det fiske som stod på schemat!

Leah kollade in fisken Evve fick

Alex och Krister

Jenny fick fisk men vägrade hålla i den *ler*

Ulla tog en promenad med Sam så han somnade :) Barnvakter det fanns det gott om *ler*

Alex fick också fisk :)

Vi bytte fiske ställe och fixade lunch :)

Evve, Jenny och Alex fick varsin fick. Sen vart det inge mer, men fin utsikt var det iaf :)

Efter fisket åkte vi till en stor godisbutik som hade 600 sorter och inhandlade alldelles för mycket godis :)
Torsdagen var en lugn dag, Alex, morfar, Krister och Fredrik åkte och fiskade på kvällen. Men kom hem relativt snabbt och Fredrik hade plurrat, tyvärr hade han telefonen på sig så det vart det vatten i :(

I Fredags åkte vi hem så vi skulle hinna fixa till mumindalen som vi skulle till några dar senare.

Det var en skoj vecka och kul att träffa alla, var ett bra tag sen vi sågs sist! :)

bada

Igår Lekte Leah med grannarna en stund och efter att pappa kommit hem från jobbet så åkte vi ut till strömsholm och badade i kanalen :)

Sam var inte så intresserad :)

Vi gick en sväng :)

slottet

Bada skrek Leah när hon såg vattnet men det vart djupt på en gång så hon fick doppa sig istället :)

påväg tillbaka körde Leah sin egen vagn :)

Det vart en snabbis in på mediamarkt och köpte fotopapper och sen hem till vällingen och sängen för Leah, hon somnade gott :)

imorse hade jag med mig en glad kille upp kl 6 :)

Efter frukost tittade pappa och Leah på melonen vi fått :) just nu är den lite mindre än en tennisboll :)

Leah hjälpte gärna till att vattna :)

När vi var klara körde Alex ut oss till morfar. Alex skulle jobba men åkte ut med oss och lämnade bilen där och lånade morfars in till jobbet. Så vi kunde börja med att sätta solfilm på våran. Var lite svårt men gnälliga ungar men tillslut fick jag Leah att somna i Sams vagn och Sam somnade i sin bilstol som jag gungade samtidigt som jag körde vagnen fram och tillbaka så Leah somnade :) Ibland skulle man ha 8 uppsättninga med armar! :)
Det gick iallafall bra, och vi tog lunch rast. Precis när vi satt oss och skulle äta kom Alex så det vart perfekt! Vi fortsatte sen att sätta solfilm och Alex fixade elhissarna i bilen :) Eftersom morfar varit sååå duktig och hjälpt oss bjöd vi honom på mat från tillberga krogen :)

Leah hade varit jätte trött hela e.m och inte velat slappna av och somna så vi åkte hem lagon till kl 18 och det vart vällingen och sängen för henne. Sam sitter nu och sover i sin gunga och Alex är tillbaka på jobbet en snabbis :)

Imorgon ska vi ner på stan och sen till ikea. Ja sen blir det väl till att packa för på måndag morgon efter frukost ska vi sätta oss i bilen och åka till Berga. Det tar ca 4,5 timme om man kör allt på en gång, men med 2 små i bilen blir det några stopp på vägen, så därför startar vi så fort som möjligt så vi kommer fram nångång :)

Så det blir väl inget blogg inlägg här på en vecka men ska försöka lägga ut lite bilder på facebook i veckan så ni ser vad vi hittar på :)

utkastade hemifån!

I måndags skulle vi ju ta det lungt och städa upp medans Alex var på jobbet, men det hann vi inte med. Vi har ju myror inne och ska dom komma och spruta medel inne så får inte barn under 2 år vara inne på 24 timmar. så gubben ringde ju självklart i Måndags f.m och ville komma och fixa det så det var ju bara att packa snabbt som attans (han skulle komma 15 min efter samtalet) och kasta ut ungarna på framsidan. Där satt vi i ca en timme och väntade på att morfar skulle hämta oss då vi skulle sova hos honom eftersom Sam och Leah inte fick vara hemma.
Vi började med att åka till bil beskitningen med mormors bil, hon kom dit senare och vi bytte tillbaka till morfars bil, sen vart det en tur till Hälla och byta Emelies skor och handla. Så vi vart utkastade hemmifrån ca 11 och kom ut till tillberga 15.30 :)

Leah var glad iaf för morfar köpte en pool hon kunde plaska runt i när vi kom ut :)

Sam tycker det är jobbigt när det är så varmt :/

thi hi, jag satte en dyngsur Leah på Emelies mage :)

Efter jobbet kom Alex ut och skulle leka med oss, men precis när han kom, försökte vi få Leah att somna en stund så vi gick en promenad med henne i vagnen, men hon vägrade :/

Jag, Alex, Emelie och morfar skulle spela krocket fick hon en flaska välling och somnade i vagnen! :) Självklart fuskade ALLA andra på krocket men inte jag så klart *ler*
Leah vaknade igen efter ca en timme (kl20) och då vart det Måndagsmys med chips och dipp, det gillade hon.

Hon ville inte alls sova sen utan jag gick in i rummet och lade mig där med henne tills hon somnade. så 23.30 sov hon :/

Det var bara det att Sam hade jag lagt på mitt täcke så när jag sen skulle sova fick jag inte plats :/

jag gick och lade mig 00, Leah vaknade och var ledsen 2 ggr och sen kl 5.45 tyckte hon att vi skulle gå utt. Det tyckte INTE jag! :)

hon brukar sova mellan 18- ca 07.30. så det var ju typ bara halva tiden. Men vi gick upp, åt frukost , städade i morfars kök och halv 9 kom han upp :) När klockan var ca 9.30 så gick Leah till vagnen och sa: "vila" så vi tog en sväng. Efter att jag gått i ca 5 minuter sov hon och tov till ca 12.30. Mormor kom ut i tillberga och vi kollade igenom lite lådor i källaren eftersom det måste rensas till flytten. Farbror Lubbe kom ut på fika med kusinerna Rasmus och Josefin, det var 100 år sen så det var jätte kul att träffa dom! Senare fick vi åka med mormor hem och fick sova i våra egna sängar, helt underbart. Leah somnade 17.00 och gick sen i onsdags upp kl 7 :)

mys med Emelie i tisdags morse

I Onsdags kom mormor hit efter frukost och vi åkte och köpte en paraplyvagn som vi ska ha med på semetsern åt Leah, sen vart det ner på stan då jag skulle klippa mig. Där mötte vi även Emelie. Efter klippningen hade mormor tid hos optikern, men vi orkade inte vänta där så jag och Emelie tog kidsen och gick en sväng, köpte kallingar till Sam, ser lite roligare ut än att bara ha blöja på sig. När syn undersökningen var slut var Emelie tvungen att gå till ett möte så vi andra hängde på mormor att leta nya bågar, vart billigt och bra, kom ut därifrån efter ca 15 minuter men 8000 fattigare :) Vi gick till spacy hot och åt då jag och Leah höll på att d av hunger, Leah älskar ju nudlar så hon smaskade glatt i sig maten :) Sen vart det en sväng till H&M och då vart det bodys till Sam och en t-shirt till Leah. Men nu var vi pank så vi åkte hem och fikade :)

Igår insåg jag att vi inte hade något bröd hemma och eftersom vi endå skulle cykla med mormor till Erikslund och köpa nya sandaler till Leah (hennes har blivigt för små), så cyklade vi dit och åt frukost också. Bara det att mormor hade ingen aning om det så hon såg lite paff ut när hon öppnade dörren i pjyamas :) Väl ute på Erikslund gick vi runt lite och sen in på skopunkten. Där hittade vi lite sandaler Leah provade men hon hade redan fastnat för ett par illrosa foppasandaler, hon var så söt, så fort vi skulle testa en ny sandal skulle hon promt sätta på foppa sandalen :) men vi hittade iaf till slut ett par, och köper man 2 par får man andra paret för halva priset så hon fick sina köpa foppatofflor :)

Det vart bruna tofflor då det annars bara fanns tråkiga rosa rosa rosa tjej tofflor:/

vi cyklade hem till mormor och fikade sen. Leah sprang runt med sina rosa tofflor och tog av dom , satt på dom, tog av dom och satte på dom :)
Alex kom dit efter jobbet och hjälpte mormor med internet. Sen vart det hem och laga mat :) morfar kom över en snabbis med våran kamera som vi glömde hos honom i onsdags.

Innan läggdax ville Leah ut och cykla så vi tog en sväng, nu når hon tramporna och kommer faktiskt en bit själv:)

Idag ska jag packa lite inför måndag och städa lite :)

//Elin

farmor, mormor, morfar, mormor Agneta, fiska :)

I Måndags morse var det syskon lek, så kul att se att dom kan samsas om leksakerna också *ler*

Sam tyckte det var skönt ute:)

I Tisdags hittade Leah och Alfons krusbärsbusken :)

Efter frukost hämtade Alex och Alfons farmor vid tågstationen :)

Hon hade med fina pjyamast till alla 3 :)

vi lekte en stund och åt lunch sen tog jag, farmor och Alfons varsin cykel, pappa åkte inlines och Sam och Leah åkte cykelkärra ner på stan :)

Där var vi ju tvugna att testa nya glass stället "Galna Glassen"

Sam verkar lite sur då han inte fick nån *ler*

Innan vi åkte hem så stannade vi i lekparken :) Och självklart hittade Leah kompisar på en gång som vanligt :)

Alfons var jätte duktig som cyklade ner på stan, gick på stan i ca 2 timmar och cyklade hem igen, men det vart jobbigt :) Han somnade i soffan efter kvällsmaten :)

I Onsdags morse gick vi till lekparken :)

Efter lunch vart det ju självklart bad igen, det var ju så himla varmt!

Det vart även en till cykeltur till plantagen och till klädhuset M, där köpte farmor jätte mycke fina kläder till barnen :)

Senare innan läggdax körde pappa och Alfons farmor till tåget igen, hon var tvungen att åka hem.

I Torsdags skulle Alex och Andreas åka ocg fiska, så Alex körde först ut oss till morfar i tillberga. Vi plockade ca 2 liter jordgubbar i morfars land men då hade vi bara gått igenom 1/3 :) Alfons hjälpte Danne att måla och Leah smög åt jordgubbar:) Det vart massor med hoppande på studsmattan också :) Efter lunch kom mormor Agneta förbi och hade med varsin glass till Alfons och Leah :) Alfons tyckte dom skulle gå hem till henne så han gick dit och busade en stund. När Alex kom igen runt ca 18 hade han fått 3 fiskar och Andreas 1. Det vart kvällsmat och sen åkte vi och hämtade upp Alfons :)

I Fredags var det en lugn dag, började med lite lek tillsammans :)

Titta vad duktig Sam är :)

Senare cyklade vi ner till lögarängen och titta på alla fina bilar som var med på power meet :)
träffade mormor och morfar där, Alfons och Leah lyckades flörta med morfar att dom skulle gå och köpa remar :)
Angelica, Kim och Linn kom också och lekte med oss. Vi tog även ett varv och tittade på alla stånd med tröjor, godis och halsband. strax efter 22 skulle vi röra oss hemmåt men Alex hade punka på sin cykel så vi fick gå till statoil vid hammarbyrampen och köpa punkterings spray så vi kunde cykla sista biten, var hemma strax innan 23.30 :/

i Lördags skulle Leah leka med Emelie och vi andra skulle åka och fiska! :) tyvärr spydde Leah så Emelie och Josse var hemma hos oss med henne, men det var ingen fara, hon vilade och dom hade köpt glass och lekt i lekparken :) när vi kom hem badade hon :)

Vi fiskade iaf :)

Alfons gjorde även ett eget spö :)

Sam hade också kul :)

Alex fick en fisk men det var den enda vi fick, jag hade 2 högg, men men :)

När vi kom hem så badade ju Leah så Alfons hoppade i och Sam fick bada i sin pool :)
Sen var alla trötta och det vart en lugn kväll.

I går gjorde vi inte så jätte mycket, tog det lungt, åt ny fångad regnbåge till lunch och sen kl 15 kom Lena och hämtade Alfons. Han ska vara där i 2 veckor men så kommer han hem i 2 veckor sen och då ska vi åka till mimindalen :) Jag, Sam och Leah cyklade hem till mormor en sväng igår e.m och smulade ner med kakor efter att hon nyss städat *ler*

Nästa måndag ska vi åka till Berga och hälsa på familjen Thunberg, dom var här förra sommaren när pappa fyllde 50 men jag har inte varit hos dom sen jag var ja... kanske 14år?!

Idag började Alex jobba igen, han var ju ledig förra veckan men denna ska han jobba, och sen ska han vara ledig 3 veckor igen :)
Nu ska jag, Sam och Leah ta och städa här hemma, ser förj*vligt ut just nu. Syns att det har varit varmt och man har velat göra andra sakert än att städa *ler*

bad, bad och mer bad

Alfons åkte ju hem till mormor och Lelle i Onsdags och dom hade haft jätte kul! I Torsdags hade mormor och kusinerna: Johannes, Erik, Alex och Alfons åkt ut till kusin Olivia och badat i hennes pool och busat hela dagen :) Alfons som har pratat om att han vill åka hem till Olivia och leka så det vart ju jätte bra :) i Fredags efter att Alex slutat jobbet åkte han och hämtade Alfons. :)

Medans Alfons badade hos Olivia cyklade jag, Leah och Sam till Vallby och skulle träffa Linn, Angelica och Kim där :)
Men vi kom först så Leah inspekterade cyklar medans vi väntade :)

och plockade smultron :)

gäss!

Linn tyckte det var spännande :)

Leah tyckte hästen var lite för stor :)

Mums med festis och glass :)

Efter Vallby gick vi hem till Linn och lekte en stund :)

När vi cyklat hem igen testade vi Sams nya babygym han fick av linn :)

i Fredags kom Linn och bada med Leah :)

och tyckte väl inte det var så jätte kul :)

Mellis :)

Sam och hans strumpor var intressant :)

Efter allt bus när pappa, Alfons och Kim kom hem grillade vi och sen åkte vi ner på cityfestivalen :)

I lördags morse var det syskonmys :)

Så skulle Alfons titta på syrran var sjuk :)

bra blodtryck sa han att hon hade iaf :)

Vi åkte ner på Cityfestivalen igen, då Emelie ville att familjen skulle gå. och det var alltså vi och hon *ler* jag köpte mig ett par solglasögon, pappa köpte fudge i fredags så han fick inget mer ;) Alfons åkte karusell :)

Sen bar det av hem till morfar på  "27" års kalas! Han fick alldeles nygjorda brända mandlar av oss :)

Väl hemma igen var det bara att bada, hur varmt som helst ute!!

blekfisen pappa ville också vara med :)

Sen kom Rachma över och badade :)

I Går skulle Alex åka och jobba en stund, praktikanten Alfons fick följa med :) Han hade varit jätte duktig! :)
Medans dom jobbade städade jag och Leah eftersom Anna och Anderas skulle komma, men Sam han tog sovmorgon :)

Anna kom strax innan pappa och Alfons så då vart det lunch och sen bad såklart :)

Leah lånade Sams Pool :)

När Andreas kom lite senare vart det mat och sen rabarberpaj med glass :)
och bus så klart :)

Sam ville också bada i denna jobbiga värme!

Alex körde Anna till stationen och Andreas cyklade hem till tillberga.  Då var det dax för kidsen att hoppa i säng. Men både Leah och Sam har haft svårt att sovai natt, det är ju vi som har sovrummen på "fel" sida, Alfons har det svalare i sitt rum på kvällarna.

Idag är det projekt sätda bil som står på schemat och imorgon kommer Farmor ner och ska leka med oss!

Sandra och Sirli

I Tisdags kom Sandra och Sirli ner och lekte med oss :) Det var första gången dom träffade Sam!

Vi började med lunch och sen ville kidsen bada :)

Sen fick Sandra tag på en glad liten grabb :)

När vi fikade såg man att Alfons åt en blå/gul dammsugare :)

Sen sa vi åt Alfons att gå och titta om det kommit någon post (Sirli hade varit ut en snabbis *ler*)

Massor med paket låg det där i :)

Sam fick också paket man han fick hjälp att öppna :)

Sen vart det mys med Sirli :)

kakmonster!

Vi gick ut och lekte på framsidan där det är lite mer skugga så man inte smälter bort :)
Då kom Frida (Sams kompis Viktors mamma) Hon skulle låna Leahs bilstol som hon har i mormors bil.

Sen gick vi till baksidan igen och insåg att poolen var sönder :(
Pappa kom hem tidigare så han också hann träffa Sandra och Sirli. Dom åkte runt 17 och det var super trevligt att dom kom hoppas dom kommer och busar snart igen :)

på kvällskvisten hade jag och Sam en riktigt mys stund :)

I Går packade vi Alfons väska efter frukost, mormor skulle komma och hämta honom. Han ska vara med mormor och Lelle och leka ända tills på Fredag! :) vi tittade på film mdans vi väntade, och Alfons sa att när filmen är slut då kommer mormor. Och hon kom när det var bara 3 minuter kvar :) Han tog med sig sin cykel så dom har nog super skoj!

Sam badade igår och tyckte det var mysigt. tidigare har han skrikit som en stucken gris så fort man nuddar vattnet, men inte igår :)

Leah hjälpte till :)

Vi tog det ganska lungtigår och lekte på framsidan eftersom det blåste massor så var det mest vindstilla där :)
när pappa kom hem åkte vi och lämnade tillbaka poolen. Men att hitta en ny liknande var inte lätt så det vart en vanlig :/

Idag skulle Linn och Angelica komma och bada med oss men vädret verkar ju inte så jätte kul just nu :/ får se om vi hittar på något annat istället.